Grow

 
Nu, efter mina 20 år på denna jord, har jag fattat hur vissa saker fungerar. Det spelar ingen roll hur mycket du ger och du inte får något tillbaka. Man mår inte bra och det tar för mycket energi. Jag går runt med hängande huvud när jag tänker på hur många jag bara gett till. Jag mår illa och är gråtfärdig relativt ofta då jag har "vänner" som bara tar, jag gör allt för dem men får ingenting tillbaka. I hopp om att de ska ge tillbaka hinner jag hamna djupare i mina gravar jag gräver och därav sjukt jobbiga känslor.
Tänk på det, det är inte vänskap om inte båda parter känner att de betyder något!
Anonym:

Du tror inte du skulle må bättre om du slutade bry dig så mycket om vad alla andra tycker och bara göra vad du vill? Det är inte många människor som är nära vän med massor av folk, i regel har man en eller två som är mest betydelsefulla och sen några "bekanta" som man egentligen inte anförtror sig åt nämnvärt, så sluta försöka vara nära med alla, för det har man varken tid eller ork till. Ibland får man titta sig om och se att det här är vad jag har, och nöja sig. Man kan inte få allt som det ser ut i böcker eller filmer, verkligheten är inte så. Man får vara nöjd med vad man har, och när man lär sig det blir det enklare att hantera saker och ting. Lycka till!

Kommentera inlägget här: